Намір, завзятість, здатність розрізнення, непохитна віра, безстрашність і уникання компаній звичайних людей – ось шість (причин), які принесуть успіх в йозі.
(Шлока 16: «Хатха йога прадіпіка»)
Навіяно сьогоднішнім сновидінням. Спілкувався з жінкою (стверджувала що їй 102 роки) і розпитувала мене чому я не роблю халасану. Згідно з її переконанням вона їй дуже допомагає. Я запитав про її вік і промовчав, вирішив нічого не пояснювати, бо якщо воно їй допомагає, то не треба ніц змінювати і т.д …
Маючи вже певний досвід вправляння ребер і ключиці за допомогою остеомеханіки це сновидіння навело мене на деякі цікаві припущення з приводу можливої йогатерапіі, а саме щодо можливості вправляння ключиці, верхніх ребер і верхніх трьох хребців людиною самостійно (але не халасані) а саме Урдхва чатуранга і переходом в собаку головою вниз, можливо з ліктів. Хочу спробувати якщо буде нагода, треба знайти відповідну людину. Якщо доберуся до експерименту – розповім.
Але я взагалі про інше сьогодні:
Хочу звернути вашу увагу на аспект “Віра” з цитати Прадіпіки. Ось одна з думок з цього приводу. Віра – це якесь певне переконання, наявність певної направленості свідомості. По суті зміна позиції спостерігача.
Зверніть увагу, що для буддійської та тибетської йоги характерним є передумова, що людині для початку споглядань потрібно що б хто то виклав концепцію дхарми.
Чи не замислювалися чому?
На мій погляд, наші переконання або розуміння \ або навпаки невіра \ нерозуміння впливають на результат експерименту \ медитації. Виконуючи щось з розумінням або без нього – ви можете отримати різні результати. У тому числі і з асанами (моє припущення).